بهترین شیرآلات توکار ایرانی

فهرست مطالب

بهترین شیرآلات توکار ایرانی

بهترین شیرآلات توکار ایرانی

یکی از نکاتی که در ساختمان‌های امروزی به آن توجه بسیاری می‌شود، استفاده از همه فضاهای موجود است. این مورد در استفاده از ابزار و محصولات ساختمانی نیز صدق می‌کند. به‌طوری‌که تولیدکنندگان این محصولات برای ارائه بهترین محصول با کارایی و خصوصیات به‌روز دنیا، اقدام به طراحی و تولید محصولات بی‌نظیری در این زمینه کرده‌اند.

شیرآلات توکار یکی از این موارد است که طی سال‌های اخیر، شاهد تغییر و تحولات بسیاری این محصول هستیم. استفاده از این محصول به‌عنوان یکی از ابزار مهم و کاربردی در ساختمان‌سازی‌های امروز، تغییرات چشمگیری را ایجاد نموده است.

خلق محصولات متنوع در سایز و اشکال زیبا خود گواه صدق این موضوع است. به‌طوری‌که در حال حاضر شاهد تولید بهترین شیرآلات توکار ایرانی، همپا با مدل‌های خارجی در این زمینه هستیم. با استفاده از این محصولات شاهد تغییرات مناسبی در محیط‌های داخلی منزل خواهیم بود.

شیرآلات توکار چیست؟

این ابزار مدرن ساختمانی به‌ظاهر شبیه به همان شیرآلات قدیمی است، اما با یک تفاوت فاحش. دسته مربوط به تنظیم و کنترل آب و بخش خروجی در این مدل، بر روی سطح دیوار نصب می‌شود. همین امر به‌ظاهر ساده به‌خصوص در منازل و ساختمان‌های امروزی علاوه بر زیبایی بسیار، تا حد قابل‌قبولی باعث خلوتی این محیط‌ها می‌شود.

ساختار اصلی این محصول مانند بدنه مرکزی، بدنه دایورتر در داخل دیوار نصب می‌شود. شما تنها بخش مربوط به دسته کنترل را بر روی دیوار مشاهده می‌کنید. این شیرآلات دارای ظاهری مینیمال هستند که در دکور داخلی بسیار جلب‌توجه می‌کنند.

باتوجه‌به اینکه بیشتر قسمت‌ها در این محصول به‌عنوان بهترین شیرآلات توکار ایرانی به‌صورت مخفی و در داخل دیوار نصب می‌شود، کیفیت ساخت بدنه و لوله و اتصالات آن جزو موارد پر اهمیت در این زمینه است؛ چرا که نصب این محصول با پیچیدگی و چالش خاصی در این زمینه همراه است. به همین علت در صورت بی‌کیفیت بودن قطعات داخلی و یا نصب اشتباه، متحمل خسارات مالی و اتلاف وقت دراین‌خصوص خواهید شد.

اجزای تشکیل‌دهنده شیرآلات توکار

در واقع ساختار کلی شیرآلات توکار و روکار تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تنها نحوه چینش، محل نصب و برخی از اتصالات آنها با یکدیگر فرق دارد. بخش‌های مختلف در شیرآلات توکار شامل دو قسمت اصلی است:

  • بدنه مرکزی: این قسمت مربوط به بخش سازوکار تمامی شیرآلات توکار است که شامل روشویی، توالت و حمام می‌شود که کارتریج یا همان مغذی شیر اهرمی بر روی آن قرار می‌گیرد.
  • بدنه دایورتر: این بخش مختص شیرآلات توکار حمام است که مانند دیگر مدل‌های شیرآلات روکار شامل موارد مختلفی می‌شود. محل خروج آب شامل آبریز، سردوش اصلی و دوش تلفنی جزو این گزینه خواهند بود.

هر دو بخش این محصول به‌عنوان بهترین شیرآلات توکار ایرانی، نقش تنه شیرآلات را بازی می‌کند که سایر اجزای شیرهای توکار را به‌منظور عملکرد بهتر در خود جای داد است.

جنس بدنه مرکزی و دایورتر

در محصولات توکار شمش برنج استاندارد بهترین و کارآمدترین جنس در تولید بدنه مرکزی و دایورتر است. در تولید این قطعات علاوه بر آلیاژ برنج بین ۵۸ تا ۶۰ درصد مس، زیر۲.۵% سرب و حدود ۳۸ درصد روی به‌کاررفته است؛ البته نمی‌توان از افزودن مواد ناخالص در این زمینه نیز صرف‌نظر کرد.

دستگاه کوانتومتر که در کارخانجات تولید این محصولات وجود دارد، کار آنالیز عناصر تشکیل‌دهنده در این محصول را به‌عنوان بهترین شیرآلات توکار ایرانی بر عهده دارد. ضمن اینکه این دستگاه کارسنجش میزان استاندارد شمش برنج را در شیرآلات نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.
جنس پنل یا همان کاور شیرآلات نیز از برنج یا ورق استیل است. تولید روکش با برنج با استفاده از دستگاه ماشین کاری انجام می‌شود، اما روکش‌های استیل با استفاده از دستگاه‌های پرس به این شکل تولید می‌شوند.

مزایا و معایب شیرآلات توکار

این محصول به‌عنوان یکی از تجهیزات ساختمانی پرکاربرد امروزی، دارای مزایا و معایب خاص خود است.

مزایا

  • ایجاد فضای کمتر با استفاده از این محصولات
  • عدم ایجاد رسوب در محل اتصال
  • ظاهری زیبا
  • عمر بالای بدنه مرکزی
  • تنوع پنل‌ها
  • راحت تمیزکردن این شیرآلات

معایب

  • هزینه‌های نسبتاً بالا
  • پیچیدگی خاص نصب
  • طولانی‌بودن پروسه نصب آن
  • در صورت بروز مشکل برای رفع عیب و تعمیر باید اقدام به تخریب دیوار نمود.
  • در صورت نشت لوله‌ها به دلیل مخفی بودن اتصالات، قادر به عیب یابی سریع نخواهید بود که خود باعث آسیب‌زدن به دیوار خواهد شد.
  • دسترسی سخت به مغذی و کارتریج
  • عدم استفاده از این محصولات برای همه دیوارها
  • خرابی و اعمال هزینه در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض

نکات مهم در هنگام خرید شیرآلات توکار

باتوجه‌به مطالب ارائه شده در تیتر قبل به‌خوبی با ویژگی‌ها و معایب این محصولات آشنا شده‌اید، اما علاوه بر این اطلاعات می‌بایست از برخی نکات مهم برای خرید نیز مطلع باشید.

  • کیفیت اینفینیتی یا همان مغذی شیر توکار جزو موارد بسیار مهم در این زمینه است. ازآنجایی‌که کار تعمیر و تعویض قطعات در این مدل‌ها با چالش‌های خاصی روبرو است، کیفیت مغذی‌ها در صدر نکات مهم خرید قرار می‌گیرد.
  • هماهنگ بودن قسمت‌های مختلف این محصول از دیگر موارد کلیدی در هنگام خرید است. چرا که عدم هماهنگی بین قطعات باعث خواهد شد که در برخی مواقع شیرها کارایی درستی نداشته باشند. ضمن اینکه بروز این چالش باعث می‌شود که خروجی کار با عدم زیبایی بصری همراه باشد.

گروه تولیدی صنعتی نوتریکا

این مجموعه به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان صنعتی در کشور، دارای سابقه درخشانی در خلق شیرآلات مختلف بهداشتی است. این شرکت با بهره‌گیری از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا، اقدام به خلق تولیداتی مطابق با استانداردهای جهانی نموده است.

این گروه صنعتی که از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز نموده، با استفاده از کادری مجرب و متخصص مدل‌های متنوعی از شیرآلات بهداشتی را به بازار عرضه می‌کند. به همین دلیل شاید اغراق نباشد که از این مجموعه به‌عنوان تولیدکننده بهترین شیرآلات توکار ایرانی نام برد. ارائه خدمات پس از فروش، استفاده از قطعات باکیفیت و بادوام و ایجاد طرح‌های ظریف و زیبا از جمله ویژگی‌های مهم محصولات این شرکت تولیدی صنعتی است.

انتخاب بهترین شیرآلات توکار ایرانی

علاوه بر رعایت نکات مهم که در بخش‌های قبل به آن اشاره شد، ملاک انتخاب بهترین مارک برای این منظور مستلزم ویژگی‌های خاص دیگری است:

  • نصب سریع و آسان شیر توکار: درست است که نصب این محصولات با چالش‌های خاص خود همراه است، اما برندی که بتواند تاحدامکان این چالش‌ها را کمتر کند، از امتیاز ویژه‌ای دراین‌خصوص برخوردار است.
  • جنس مغذی شیر توکار: بهترین برندها برای خرید این محصولات، آنهایی هستند که در تولید مغذی آنها از آلیاژ برنج استفاده شده است. چرا که یکی از فلزات که در برابر تماس با آب مقاوم بوده و دچار زنگ‌زدگی و خوردگی نمی‌شود، مربوط به آلیاژ برنج است.
  • هماهنگی مغذی‌های شیر با کاربری رویه آنها: بسیاری از برندهای تولیدی داخلی مانند نوتریکا در تولید محصولات خود باید طبق استانداردهای جهانی عمل کنند. به‌کارگیری مغذی‌ها متناسب با هر بخش از ساختمان جزو ملاک‌های مهم در انتخاب بهترین برند دراین‌خصوص است.
  • هماهنگ بودن ضخامت دیوار با مغذی شیرهای توکار: قبل از اقدام به خرید این محصول حتماً از ضخامت لازم دیوار مطلع بوده و خریدی آگاهانه داشته باشید. چرا که اگر هماهنگی لازم بین این دو قسمت وجود نداشته باشد، حتی اگر از بهترین اجناس دراین‌خصوص استفاده کنید، شاهد عملکرد نادرست آن خواهید بود.

قیمت شیرآلات توکار ایرانی

با توجه به تنوع بالای محصولات توکار در برندهای مختلف ایرانی و خارجی، مؤلفه‌های بسیاری در قیمت نهایی این محصولات تأثیرگذار هستند.

  • یکی از مهم‌ترین عوامل مربوط به تولید خارجی یا داخلی بودن این شیرها است. تولیدات خارجی باتوجه‌به استفاده از متریال باکیفیت و استفاده از مواد مرغوب در تولید، دارای هزینه‌های بسیار بالایی هستند. به همین دلیل اگر قصد خرید این ابزار ساختمانی را دارید، مارک‌های برتر ایرانی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی باشد.
  • باتوجه‌به برندهای مختلف تولید این محصولات در کشور، از دیگر عوامل تعیین‌کننده قیمت، برند آن به شمار می‌رود. مواد اولیه مرغوب، سابقه تولید، رضایت مشتریان و… باعث محبوبیت برندهای مختلف ایرانی خواهد شد.
  • باتوجه‌به کارایی شیرهای توکار در هر بخش از ساختمان هرچه تجهیزات جانبی این محصول بیشتر باشد، در قیمت نهایی آن تأثیر مستقیم خواهد داشت.

از آنجایی‌که این محصولات جزو نسل جدید تجهیزات مدرن ساختمانی هستند، مسلماً قیمت شیرآلات توکار ایرانی دارای قیمت بالایی خواهند بود. اما کاربرد مختلف آن در کنار ظرافت و زیبایی، با ایجاد فضایی کمتر باعث شده که بسیاری افراد ترغیب به خرید و استفاده از این محصولات شوند.

کلام پایانی

شیرآلات توکار یکی از انواع تجهیزات ساختمانی جدید و مدرن است که طی چند سال اخیر از محبوبیت خاصی برخوردار است. ظرفیت کم اشغال این محصول به نسبت شیرهای روکار، زیبایی، تمیزی راحت‌تر، عدم رسوب بر سطح اتصالات، طراحی متنوع در مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون، هماهنگی بین بخش‌های مختلف این محصولات و… از جمله عواملی است که باعث این محبوبیت شده است.

استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت در کنار طراحی زیبا و نصب راحت، جزو موارد مهم و ملاک‌های انتخاب محصولات داخلی خواهد بود. طی سال‌های اخیر شرکت‌های تولیدی بسیاری اقدام به خلق محصولات متنوع در این زمینه نموده‌اند.

نوتریکا یکی از این شرکت‌های تولیدی است که باسابقه درخشان در تولید این محصولات در دسته تولیدکننده‌های برتر این صنعت قرار دارد. رعایت استانداردهای بین‌المللی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در این مجموعه باعث خلق محصولات متنوع و زیبایی در این زمینه شده است.